Majowy przegląd newsów o cydrach

Zgodnie z przewidywaniami, zauroczenie Polaków cydrem nie maleje. Polityczno-gospodarcze tło z embargiem na czele dodatkowo nakręca jego popularność. Barometrem tej popularności jest nie tylko obecność cydru na sklepowych półkach i w lokalach. Przybywa też imprez promujących napój z jabłek. Na sierpień zaplanowano Festiwal Jabłka i Cydru.

Event będzie organizowany w Warszawie przez dystrybutora cydru marki Strongbow – Grupę Żywiec. Warto dodać, że Strongbow jest obecny na polskim rynku od niedawna, bo zaledwie od marca 2015. Organizatorzy twierdzą, że tegoroczne wakacje będą miały smak cydru. Cydrosze powinni już teraz zarezerwować sobie niedzielę 30 sierpnia br.
Pierwszą tego typu imprezę – Lubelskie Święto Młodego Cydru zorganizowała we wrześniu 2014 roku Grupa Ambra. Inspiracją dla pomysłodawców było francuskie święto młodego wina – Beaujolais Nouveaux[1].

Zmiana perspektywy, cieszenie się chwilą i powrót do prostych przyjemności – taką propozycję na lato kieruje do konsumentów Green Mill w kampanii „Zielone Pojęcie”. Kampanię przygotowano z okazji zmian w oprawie estetycznej. Już wkrótce cydr Green Mill ma się bowiem ukazać w nowej odsłonie. Znamienne dla piwa brązowe szkło butelki będzie zastąpione przezroczystym. Na etykiecie z kolei będą przeważać jasne, soczyste odcienie zieleni[2].

Portal Spożywczy podaje, że lider branży cydrowniczej, Grupa Ambra w trosce o rozwój rodzimego cydru z polskich jabłek chce uregulować zasady jego produkcji. Prezes dystrybutora i producenta Cydru Lubelskiego – Robert Ogór, powiedział, że:

Cydr powinien być produkowany tylko ze świeżego soku, a produkcja taka jest też możliwa na dużą skalę. Nie ma powodu, aby cydrem nazywać produkty jakiekolwiek inne niż te produkowane ze świeżego soku.

Prezes postuluje o zastrzeżenie tego w ustawie. Takie rozwiązanie jego zdaniem nie tylko poprawiłoby jakość napoju. Przede wszystkim przywiązałoby zarówno niewielkich, jak i dużych producentów cydru do owoców od sadowników[3].

Triumfy w Internecie święci youtuber z Olsztyna – Jerzy Mackiewicz. W filmikach demonstruje, jak w warunkach domowych robić piwa, cydry, miody pitne i wina. Jedna z jego porad do wglądu TUTAJ[4].

 

 

[1] http://www.portalspozywczy.pl/alkohole-uzywki/wiadomosci/w-polsce-jest-coraz-wiecej-imprez-promujacych-cydr,114679.html

[2] http://www.dlahandlu.pl/reklama-marketing/cydr-green-mill-w-nowej-kampanii-stawia-na-zmiane-perspektywy,42911.html

[3] http://www.portalspozywczy.pl/alkohole-uzywki/wiadomosci/prezes-grupy-ambra-cydr-powinien-byc-tylko-ze-swiezego-soku,114610.html

[4] http://natemat.pl/141603,robi-domowe-wina-i-miody-pitne-na-youtube-jerzy-mackiewicz-to-wcale-nie-jest-trudne

 

 

Dodaj komentarz przez FB