Newsy ze świata cydru: wrześniowy przegląd e-prasy cz. II

Ostatni okres obfitował w najróżniejsze doniesienia z tematyki cydrowej. Wygląda na to, że jeszcze dwa, trzy lata temu nieznany prawie nikomu napój na stałe zagości w świadomości konsumentów, konsekwentnie podbijając polski rynek. Ekonomiści szacują, że sprzedaż cydru może w najbliższych kwartałach wzrosnąć nawet trzykrotnie.

Uwzględniając te optymistyczne prognozy, zarząd Ambry zwiększył dywidendę na akcje Cydru Lubelskiego – ma ona wynieść 45 groszy, a ich zyskowność ma oscylować wokół 5%1.

Nie ma jak dotąd postępów w sprawie reklamy cydru. 18 września odbył się pierwszy odczyt projektu ustawy, która umożliwiałaby reklamowanie napoju z jabłek o zawartości alkoholu ok. 4,5%. Ze względu na różnicę opinii przedstawicieli Ministerstwa Gospodarki (przychylnych ustawie) i Ministerstwa Zdrowia (jej przeciwników), zaniechano dalszego posiedzenia, przewidując jego kontynuację po zebraniu dodatkowych informacji2.

W ramach solidarności z polskimi sadownikami spółki PKP Intercity i WARS przynajmniej do końca października będą rozdawać pasażerom jabłka – do rozdysponowania jest ich aż 280 tysięcy. Co więcej, od 9 września br. w wagonach restauracyjnych i barowych można zakupić cydr rodzimej produkcji. Jak podkreśla szef kuchni Warsu, napój ten stanowi idealne dopełnienie wielu serwowanych w pociągu dań3.

Idealną porą na promocję jabłecznika okazał się miniony weekend. Sobotę 20 września ustanowiono Lubelskim Świętem Młodego Cydru. Próbowano, konsumowano, dzielono się spostrzeżeniami. Przybyłym na Starówkę gościom czas umilała muzyka Natalii Przybysz oraz Tymona Tymańskiego4.

Z kolei w niedzielę 21 września w Elblągu odbył się Festyn Patriotyczny w Obronie Polskiego Jabłka. Solidaryzowano się z producentami jabłek poprzez konsumpcję 777 tychże owoców oraz cydru z Kampanii Piwowarskiej5.

Na koniec coś dla kinomanów. Dziennikarze Radiowej Trójki zauważyli też drobny szczegół w filmie Wesa Andersena – „Fantastyczny Pan Lis”. Kto pamięta, kto wie, kto zgadnie, jaki napój stał się łupem głównego bohatera6?

 

1http://wyborcza.pl/1,91446,16612381,Przeglad_wiadomosci_ze_spolek__wtorek_godz__15.html
2 http://www.bankier.pl/wiadomosc/Bedzie-mozna-reklamowac-cydr-3202771.html
3 http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/zmiany-na-kolei-cydr-do-nabycia-w-warsie_421769.html
4 http://www.kurierlubelski.pl/artykul/3581013,lubelskie-swieto-mlodego-cydru-czyli-jablkowy-piknik-na-starym-miescie-zdjecia,id,t.html
5 http://info.elblag.pl/8,37765,Juz-w-niedziele-odbedzie-sie-Festyn-Patriotyczny-w-Obronie-Polskiego-Jablka.html
6 http://www.polskieradio.pl/9/3851/Artykul/1223901,Ekscentryczny-swiat-Wesa-Andersona

Dodaj komentarz przez FB