Wiosenny przegląd cydrowej prasy

Po zimowej stagnacji powoli rusza cydrowa machina. Temperatura coraz wyższa, słońce coraz mocniej grzeje, a to znak, że wkrótce na dobre zacznie się sezon na cydr. Pewne ożywienie zauważyć można też wśród producentów.

Wciąż niekwestionowanym liderem na rynku jest Grupa AMBRA S.A. i jej Cydr Lubelski. Po piętach depcze jej jednak Grupa Żywiec, która oferuje fanom jabłecznika cydr Strongbow. Obecnie zapowiada, że lada dzień w sklepach pojawi się trzeci (obok Gold Apple i Red Berries) smak – Dark Fruits [1]. Z pewnością chętnie sięgną po niego wielbiciele cydrów w wersji innej niż klasyczna jabłkowa.

Nadal nierozwiązaną kwestią pozostaje temat reklamy cydru. Zadeklarowanym przeciwnikiem zniesienia zakazu jest Tomasz Ogór, prezes AMBRA S.A., który w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” jasno mówi: „Reklama (…) nie tworzy rynku, a w przypadku cydru może jedynie popsuć jego jakość, dając pierwszeństwo produktom koncernowym. Producenci polskiego cydru na pewno na tym nie wygrają”. [2]

Ale cydrowy świat nie kończy się na cydrach Strongbow i Lubelskim. Warto pamiętać o jabłecznikach rzemieślniczych. Na szczególną uwagę zasługuje cydr Kwaśne Jabłko, który szturmem zdobywa kolejne nagrody. Jednym z najnowszych wyróżnień jest Laur Najlepszym z Najlepszych, przyznawany osobom i instytucjom, które przyczyniają się do promocji Warmii i Mazur [3].

Na koniec rada dla żeńskiej części wielbicieli cydru. Jak zapewnia Party.pl, płukanka z cydru sprawi, że włosy staną się błyszczące i gładkie. Powstaje jednak pytanie, czy lepiej (i przyjemniej) cydr wylać na głowę, czy po prostu go wypić?

[1] http://www.rp.pl/Przemysl-spozywczy/304049935-Nowy-cydr-od-Zywca.html#ap-1
[2] http://www.ambra.com.pl/media/aktualnosci/cydry-nie-beda-chwilowa-moda-BFThEe
[3] http://olsztyn.wyborcza.pl/olsztyn/1,48726,19849490,znamy-najlepszych-z-najlepszych-dla-kogo-statuetki.html
[4] http://party.pl/porady/uroda/pielegnacja/6-domowych-sposobow-na-blyszczace-wlosy-101312-r1/

Małgorzata Przybyłowicz-Nowak

Dodaj komentarz przez FB